Oferta

Wybierz coś dla siebie

Porozumienie

1. Recepta na porozumienie - komunikacja w sytuacjach trudnych

Adresat: dorośli Forma i wymiar czasowy: warsztaty, 2 spotkania po 8 godzin treningowych Koszt: 320,00 zł
Na tę receptę dostaniesz pigułę zawierającą wiedzę o narzędziach komunikacyjnych i możliwość przećwiczenia, jak się nimi posługiwać. Zinwentaryzujesz też swoje zasoby z obszaru umiejętności interpersonalnych i odkryjesz, co jeszcze wymaga pracy.

Ten dwu spotkaniowy maraton to przestrzeń na poświęcenie czasu, uwagi i refleksji komunikacji budującej więzi.

2. Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Czy nauka może być przyjemna, efektywna i …efektowna? Jak się uczyć skutecznie tego, co musimy - po to, żeby mieć więcej czasu na to, czego chcemy? Jak ćwiczyć własny mózg, żeby za każdym razem nauka przychodziła nam łatwiej?

Na tych zajęciach uczniowie poznają metody pozwalające poprawić własne umiejętności w zdobywaniu wiedzy i dowiedzą się, które nawyki ze szkoły trzeba naprawdę zmienić.

Adresat: uczniowie klas 4-8 oraz pierwszej liceum
Forma i wymiar czasowy: 1:30-2:15 h
Prowadzący: Mateusz Tomczyk

3. W obliczu żałoby

Strata bliskiej osoby jest ekstremalnym przeżyciem, na które nie da się przygotować. Śmierć jest jednak nieodłączną częścią doświadczenia nas wszystkich. Żałobę każdy przeżywa po swojemu i każdego można wesprzeć w tym trudnym czasie. Jak to zrobić? – w rodzinie, w szkole, po sąsiedzku? O tym warto rozmawiać…
Warsztaty przygotowywane dla konkretnych odbiorców (dzieci/młodzież/dorośli).

4. Ocenianie kształtujące​​

Ocenianie kształtujące – warsztat ma na celu zapoznanie słuchaczy z założeniami i technikami oceniania wspierającego we współczesnej edukacji. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób ograniczyć rolę ocen liczbowych w procesie uczenia się, jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnej i motywować uczniów do nauki oraz wezmą udział w pokazowej lekcji wykorzystującej ocenianie kształtujące.

5. Zarządzanie przez wartości (diagnozowanie potrzeb nauczycieli)

Zarządzanie przez wartości (diagnozowanie potrzeb nauczycieli) – zajęcia zorientowane na diagnozę stanu i potrzeb środowiska szkolnego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, w jaki sposób oprzeć koncepcję pracy placówki edukacyjnej o wartości oraz jak zarządzać potrzebami pracowników szkoły i rozwiązywać konflikty.

6. Organizacja procesów nauczania

… czyli edukacja jutra – edukacją dzisiaj! – warsztaty zaprojektowane z myślą o osobach nastawionych na wdrażanie zmian edukacyjnych na miarę XXI wieku. Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość kompleksowego przyjrzenia się obecnemu systemowi oświaty i wypracowania konkretnych strategii, mających na celu wprowadzenie do polskich szkół nowoczesnych rozwiązań opartych na nauczaniu holistycznym, podmiotowości oraz samodzielności ucznia oraz komunikacji bez przemocy.

7. ABC edukacji alternatywnej

ABC edukacji alternatywnej – zajęcia wprowadzające w inspirujący świat nowoczesnej edukacji, w krytyczny sposób prezentujące rozmaite nurty kształcenia alternatywnego, innego niż tradycyjna, konwencjonalna sazkoła. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość zapoznania się m.in. z podstawami pedagogiki Montessori czy z założeniami szkół demokratycznych oraz przetestowania na sobie narzędzi, które proponują w działalności edukacyjnej. 

8. Turbodoładowanie - albumy rodzinne​

Albumy rodzinne- TURBODOŁADOWANIE!
(dorośli, młodzież 14-18 l.)
Jeśli chcesz się dowiedzieć dlaczego album rodzinny może być turbodoładowaniem… Jaki jest związek pomiędzy oglądaniem zdjęć, a odpornością psychiczną… Jeśli, zakładając rodzinę, chcesz założyć niebanalny album rodzinny, zrobić prezent wnukowi, dziecku np. na chrzciny, ślub a może na osiemnastkę… albo jeśli chcesz dowiedzieć się na co zwrócić uwagę, żeby zrobić fajne zdjęcia, które z przyjemnością będzie się oglądało przez lata – Zapraszamy!

9. Jak się dogadać

(rodzice dzieci w każdym wieku, osoby pracujące z dziećmi, dziadkowie)
Każdy rodzic chciałby mieć bliską relację ze swoim dzieckiem. Mieć na niego wpływ, żeby nauczyć tego, co uważa za wartościowe, potrzebne w życiu, a ochronić przed tym, co zagrażające.
– ”Mam to w nosie! Nie będę robił tego zadania, to głupie!!!!
–  Sam sobie wynieś te śmieci!
– Bo on mi zabrał moje rolki! Powiedz mu coś!!!!!!
– Nigdy się tego nie nauczę… Jestem głupi…”
Nasze córki i synowie całymi dniami, na przemian, każą nam się „odczepić” lub „wołają na ratunek”. Jak się w tym odnaleźć? Kiedy i jak reagować, żeby wyrośli na samodzielnych, dojrzałych, odpowiedzialnych ludzi? Takich, którzy potrafią czerpać radość z życia i z którymi inni są szczęśliwi.
Czy jest na to w ogóle jakiś przepis? I od czego zacząć?
Drodzy Rodzice, mam dobrą wiadomość: są narzędzia, z których można skorzystać budując więź ze swoim dzieckiem. A zacząć trzeba… od siebie.
Zawartość tematyczna kursu:
·        Relacja- jak budować i pogłębiać dobrą relację z dzieckiem
·        Uczucia- jak akceptować i radzić sobie z trudnymi emocjami
·        Współpraca- jak skłonić dzieci do wspólnych działań
·        Dyscyplina- jak korygować niepożądane zachowania bez przemocy
·        Samodzielność i odpowiedzialność- jak kierować, a nie wyręczać
·        Poczucie wartości dziecka- jak budować i rozwijać pozytywny obraz siebie i adekwatna samoocenę
·        Co robić, gdy dzieci się biją?- jak gasić pożary
·        Kto się lubi, ten się czubi- jak pomóc rodzeństwu być za pan brat
(na podstawie programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców i innych źródeł)
Poza samą zawartością kursu cennym elementem edukującym jest również wymiana doświadczeń rodzicielskich/wychowawczych między uczestnikami oraz tzw. praca domowa, czyli praktyczne zastosowanie w domu, w relacji z dzieckiem, nabytych w trakcie zajęć umiejętności. 
 
Z ankiet uczestników:
·       Zajęcia mają wpływ na moje myślenie i pomagają zmieniać stare przyzwyczajenia
·       Wszyscy rodzice powinni brać udział w takich spotkaniach
·       Bardzo dziękuję za możliwość bycia lepszym rodzicem i człowiekiem!
·       Pod wpływem zajęć poprawiły się relacje w mojej rodzinie
·       Bardzo wpłynęły na moje nastawienie do rodzicielstwa
·       Jestem bardziej świadoma potrzeb swoich dzieci, sposobów budowania prawidłowych relacji i budowania swojej roli jako rodzica
·       Te warsztaty pomogły mi w relacjach z… mężem!

10. Pieniądze są dla ludzi, czyli zarządzanie budżetem domowym

Kurs  jest skierowany do wszystkich, którzy chcą mieć większą kontrolę nad finansami  osobistymi lub rodzinnymi. Pokazujemy na nim, jak dobrze zaplanować domowy budżet, żeby w skuteczny sposób gromadzić realne oszczędności, unikając jednocześnie nieustannego „zaciskania pasa” i dzielimy się praktycznymi rozwiązaniami, które pozwalają przestać myśleć o pieniądzach z lękiem czy niepewnością. W ramach kursu uczestnicy otrzymują również narzędzie służące do prowadzenia swojego budżetu w wersji komputerowej.

Prowadzący: Aleksandra i Andrzej Mitkowie
Czas trwania: 4 h treningowe
 
Aleksandra i Andrzej Mitkowie – od 3 lat skutecznie zarządzający budżetem domowym i z powodzeniem realizujący rodzinne cele finansowe jako mąż i żona, którzy jak do tej pory nie pokłócili się o pieniądze ani tematy pokrewne. Swoją wiedzą i doświadczeniem w tej dziedzinie chcą dzielić się przede wszystkim dlatego, że sami bardzo cenią spokój, jaki daje dobre zarządzanie środkami. Zawodowo zajmują się projektowaniem graficznym (Ola) oraz kierowaniem zespołem i zarządzaniem projektami (Andrzej).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

11. Koncert Gordonowski - Mamo, tato, co ty na to?

Muzyczne zajęcia ogólnorozwojowe dla rodziców z dziećmi z muzyką na żywo. Nietypowy rodzaj “koncertu”, w którym rodzice bawią się razem z dziećmi przy muzyce pod opieką instruktorów nadających całości walor edukacyjny. Mogą się odbywać w domu kultury, przedszkolu, szkole i innych miejscach, które chcą zaoferować odbiorcom niebanalne wydarzenie kulturalne zachęcające do czynnej eksploracji świata muzyki.

12. Ogarnąć siebie - być sobą (dla młodzieży 14-18 lat)

Zapraszamy do wielkiej inwentaryzacji i uporządkowania tego, co się w Tobie kłębi „tu i teraz”. Żeby zrobić ten pierwszy krok, rozpoczynający drogę w stronę udanego życia, trzeba wiedzieć, co już się ma w walizce, a w co jeszcze wypada wyposażyć „niezbędnik podróżnika”.
O tym będą nasze warsztaty!

13. Instrukcja obsługi nastolatka

Zapraszamy na spotkania, na których można będzie zdobyć wiedzę o specyfice okresu adolescencji, podzielić się doświadczeniami, przyjrzeć się własnym poglądom i postawom pod kątem ich przydatności w budowaniu więzi z dorastającą osobą, poćwiczyć umiejętności komunikacyjne i …doładować swój „akumulator”!

Warsztaty dla rodziców dzieci 10+

14. Być rodzicem

To pojedyncze spotkanie ma być takim zerknięciem w lusterko na siebie w roli rodzica. Po to, żeby zobaczyć czy wyglądamy w tej roli tak, jak chcemy wyglądać. Może trzeba przygładzić grzywkę? A może właśnie poczochrać? Spojrzenie jest błyszczące, z iskierkami? Czy przygaszone?

Rodzicielstwo może być najbardziej fascynującą przygodą życia i samorozwoju. Jesteś z siebie zadowolony – zainspiruj innych! Nie jest różowo – przyjdź, zaczerpnąć inspiracji!
 
Dla rodziców dzieci w każdym wieku.

15. Szkoła dla rodziców i wychowawców

Oferta dla grona pedagogicznego jest realizowana w formie 10 trzygodzinnych warsztatów psychologicznych (40 godzin dydaktycznych). Program ma na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych beneficjentów oraz budowanie postaw wychowawczych, które poprzez prawdziwą więź z podopiecznymi zachęcałyby ich do współpracy i zapobiegały lub minimalizowały wystąpienie zachowań problemowych/ryzykownych dzieci młodzieży.

Program został oceniony jako spełniający standardy poziomu II
Poziom II – program DOBRA PRAKTYKA
DOBRA PRAKTYKA to program odpowiednio wysoko oceniony we wszystkich kategoriach przez niezależnych recenzentów. Jego ostateczny kształt powstał w wyniku starannie prowadzonej ewaluacji formatywnej lub też jest to program posiadający ewaluację wyników, jednak pewne mankamenty badań nie pozwalają recenzentom przyznać programowi oceny kwalifikującej go na poziom III. 
Program spełnia niżej wymienione warunki:
·        opiera się na uznanych koncepcjach teoretycznych odnoszących się do problematyki zachowań problemowych,
·        wykorzystuje skuteczne strategie profilaktyczne,
·        jest skonstruowany zgodnie z zasadami logicznego modelu,
·        legitymuje się ewaluacją procesu,
·        legitymuje się ewaluacją formatywną służącą podniesieniu jakości programu,
·        lub ewaluacją wyników, która dotyczyła zmian w zakresie czynników pośredniczących (celów szczegółowych), a nie samych zmian zachowania (celu głównego programu) lub była przeprowadzona bezpośrednio po zakończeniu oddziaływań, albo też nie spełnia innych standardów metodologicznych, co nie pozwala na przyznanie oceny na poziom III.
 
Część I jest modułem bazowym, podstawowym. Ukończenie tej części jest warunkiem uczestniczenia w części II lub III. 
Część II uczy budowania relacji między dziećmi (rodzeństwem)
Tematyka zajęć obejmuje: naukę radzenia sobie z trudnymi uczuciami dzieci (np. zazdrością między rodzeństwem) i sposobów interwencji w sytuacjach kłótni i konfliktów między dziećmi. Rodzice doskonalą umiejętności wzbudzania ducha współpracy zamiast rywalizacji, unikania porównywania rodzeństwa.
Część III jest skierowana do rodziców i wychowawców nastolatków
Zajęcia poszerzają wiedzę rodziców w zakresie etapów rozwoju emocjonalno-społecznego nastolatka oraz potrzeb i problemów wieku dorastania (m.in. potrzeba akceptacji i decydowania o sobie). Rodzice dowiadują się, jak towarzyszyć nastolatkowi w kryzysie adolescencyjnym, jak zapobiegać zachowaniom ryzykownym młodzieży. 
Uczestnicząc w programie rodzice / wychowawcy dowiadują się i uczą, jak wykorzystywać w rodzicielskiej/wychowawczej praktyce własne możliwości, których wcześniej nie dostrzegali. Proces ten często wymaga od uczestników warsztatów wewnętrznego przeżycia treści zajęć oraz otwarcia się na inne osoby w grupie. 
 

16. Kindersztuba - a co to takiego?​

(warsztaty dla dzieci i młodzieży)
Starego Wuja należy pocałować w rękę, na przywitanie ładnie dygnąć. Trzeba wiedzieć, którym widelcem jeść rybę morską, a na imieniny do cioci ubrać się w białą bluzkę.
Warsztaty o właściwym zachowaniu się przy każdej okazji w oparciu o piękno staropolskiego obyczaju i wytworność obejścia. Jednym słowem wyższa jakość życia. Zajęcia aktywne dla szlachetnych dam i rycerzy od 5-99 lat.
O tym, że warto być grzecznym i uprzejmym. O umiejętności zachowania się w towarzystwie, przy stole, przy uroczystych okazjach oraz w codziennym życiu.
O tym, że warto mówić ładnie i wyraźnie w każdej sytuacji, ale jeszcze lepiej czasami nie mówić wcale, bo jest to „sztuka nad sztukami trzymać język za zębami” pamiętając, że „mowa jest srebrem, a milczenie złotem”.
Człowieka tworzą maniery i charakter (Cyceron)
Skierowane do grup kilkunastoosobowych lub w przypadku szkół do całych klas uczniów szkół podstawowych oraz licealnych. Zajęcia w formie aktywnej, warsztatowej.
Zajęcia są interaktywne. Dzieci nie siedzą w ławkach. Nauce i utrwalaniu towarzyszy niezbędny ruch.
Zagadnienia teoretyczne są odgrywane za pomocą scenek rodzajowych (teoria w praktyce; bawiąc – uczymy).
Pierwsze zajęcia (2-3) to zwroty grzecznościowe, umiejętność ich stosowania i zachowania się w konkretnych sytuacjach.
Następne zajęcia dotyczą takich zagadnień jak konwencje dotyczące używania telefonu komórkowego, witania się, przedstawiania, ubioru odpowiedniego do sytuacji, wizyty w kinie i teatrze, zachowania przy stole.
Kolejne to poznawanie i różnicowanie w praktyce (scenki rodzajowe) pojęć, m.in.: życzliwość, grzeczność, lojalność, dyskrecja. W tym także ruch i gesty.
Każde następne mogą być wyborem tematów interesujących dzieci, młodzież i rodziców (tematyka zajęć, ponad 30 tematów, do wglądu). Najchętniej wybieranym tematem przez młodzież jest randka. J
Każdy blok zajęć kończy quiz-kalambury w formie rywalizacji drużyn i jest to jednocześnie podsumowanie warsztatów.
W zajęciach wykorzystuję m.in. metodę umuzykalniania dzieci i niemowląt prof. E. E. Gordona (metoda jest skuteczna również u dorosłych).
Utrwalanie dobrych nawyków, przyzwyczajeń, zwrotów grzecznościowych również poprzez proces audiacji (osłuchiwania się z zadanym tekstem i zwrotem przez rytmizację i melodyzację).
Mówiąc prościej; trudne zagadnienia łatwiej przyswoimy, gdy będziemy je ośpiewywać, rytmizować i rymować. Prosta i skuteczna metoda uczenia się rozmaitych zagadnień poprzez rymowanki, rytmiczanki, śpiewanki i ruch (ten zabawny i zabawowy proces jest wykorzystywany m.in. przez trenerów-pilotów USAF do szybkiego zapamiętywania i kodowania trudnych procedur lotniczych).
Minimalny blok zajęć to trzy zajęcia w interwałach czasowych nie większych niż 1x w miesiącu. Lub 10 zajęć 1 x w m-cu. Czas trwania pojedynczego zajęcia 1godz. lekcyjna.
Prowadzący ma łatwość nawiązania kontaktu z dziećmi i dobry przekaz.
dyr. s. Justyna Jeż (SP nr 164 w Krakowie)

17. Profesjonalna obsługa emocji

Miewasz nerwy na wierzchu? Pienisz się, wybuchasz? Strzykasz jadem? Zalewasz się łzami ni stąd ni zowąd? Ulegasz napadom głupawki  czy niekontrolowanego chichotu w niestosownym momencie?
Czyli: pokazujesz emocje, których byś nie chciał i odwrotnie – coś cię hamuje wtedy, gdy chciałbyś okazać, że…. no wiesz, różnie bywa?
 
Kurs dla osób chcących polepszyć swoje umiejętności w zarządzaniu własnymi  emocjami. Uczestnicy dowiedzą się tego, co koniecznie trzeba wiedzieć o emocjach, ich odczytywaniu i wyrażaniu tak, żeby służyły budowaniu dobrych stosunków z ludźmi.

18. Jak rozmawiać z dziećmi o seksie​

Seksualność jest jednym z obszarów tabu, o którym zawsze trudno było rozmawiać. Jednak jest to tak ważna sfera w życiu każdego człowieka, że jako rodzice, chcemy przekazać dzieciom wszystko, co sami uważamy za słuszne „w tym temacie”.
Jak to zrobić? Kiedy i jakimi słowy? O jakich zagrożeniach trzeba wspomnieć? Czy są jakieś materiały pomocnicze- polecane książki, filmy? – to wszystko będzie tematem naszych warsztatów, na które zapraszamy!

Zajęcia dla rodziców.

 

19. Zajęcia Gordonowskie

Zajęcia oparte o metodę prof. E. E. Gordona – nie tylko umuzykalniające, dla rodziców z dziećmi. Harmonizują dojrzewający układ nerwowy, uczą słyszeć – muzykę, ale także melodię języka i otaczający świat. Są wspólnym przeżyciem rodzica i dziecka w atmosferze radości i zabawy, co buduje ich wzajemną więź. Uwrażliwiają, dobrze wpływają na koncentrację, dają doświadczenie sprawstwa. Prowadzone w grupach 0-2, 2-4, 4-6 (zapraszamy również mamy w ciąży).

20. Na Głos - warsztaty emisji głosu

Warsztaty emisji głosu są dla tych, którzy posługują się w swojej pracy dźwiękiem mówionym lub śpiewanym. Zapraszamy osoby w każdym wieku. Zajęcia uczą zachowania dobrej kondycji narządu mowy przez wiele godzin pracy, a także naprawienia dysfunkcji poszczególnych jego części.
Gwarantują efekt profesjonalnego prezentowania się na scenie, w radio, na ambonie, w czasie wykładów i codziennej pracy wśród dzieci.

21. Zatrzymaj chwilę – sztuka patrzenia

Warsztaty fotograficzne dla młodzieży 14+, dorosłych.


Patrz sercem
Kadruj okiem
Rysuj światłem…

Jeśli chcesz nauczyć się techniki fotografowania.
Jeśli chcesz zatrzymać w kadrze czas i zadziwić innych głębią ostrości w komponowaniu zdjęcia oraz przekonać się, że fotografia to przygoda i wyzwanie: ZAPRASZAMY!

22. Nowoczesne gry planszowe jako materiał dydaktyczny

Zajęcia o wartości gier planszowych jako pomocy dydaktycznej i materiałów edukacyjnych. Gry edukacyjne zajmują już stałą propozycję w ofercie edukacyjnej wielu wydawnictw. Warsztaty odpowiedzą na pytania: Jak odnaleźć się w bogactwie gier wydawanych rokrocznie? Jak wprowadzać elementy gamifikacji do swojego warsztatu? 

Kierowane do nauczycieli i rodziców.

23. Godziny wychowawcze na miękko

(nauczyciele-wychowawcy)
Warsztaty, które pozwolą nauczycielom pracować z dziećmi nad kompetencjami miękkimi, wprowadzając je jednocześnie w świat wartości.
Kompetencje miękkie, czyli najogólniej mówiąc :
 
Ø Umiejętności osobiste  zdolności niezbędne do efektywnego zarządzania sobą
Ø Umiejętności interpersonalne zwane również zdolnościami komunikacyjnymi wykorzystywane są w relacjach z innymi ludźmi.

Tematy godzin wychowawczych dotyczyłyby emocji, radzenia sobie ze złością, o stresie, a także cały cykl zajęć o wartościach (np. szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, samodyscyplina, odwaga)
Autorskie scenariusze zajęć (które uczestnicy dostaną)
mają swoje korzenie w moich doświadczeniach związanych z pracą programami:

1. Szkoła dla rodziców i wychowawców-program profilaktyczny propagujący myślenie o wychowaniu zakorzenione w koncepcji T.Gordona,oparty na znanych w Polsce książkach A.Faber, E.Mazlish „Jak mówić,żeby dzieci nas słuchały?Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły?”

2. Trening zastępowania agresji-program pomyślany jako interwencja psychoedukacyjna mająca walor prewencji jak i pracy z problemem dotyczącym zachowań agresywnych i aspołecznych..Składa się z trzech modułów: Trening umiejętności prospołecznych, trening kontroli złości i trening wnioskowania moralnego.Polega na kształtowaniu umiejętności-skillstreaming (E.McGins; A.P.Goldstein).

3. Z dzieckiem w świat wartości– program opracowany przez I.Koźmińską i E.Olszewską z Fundacji ABCXXI-Cała Polska Czyta Dzieciom.Podpowiada dlaczego trzeba i jak można uczyć dzieci wartości.